Hétvége

2011.05.17. 13:50

Szió Világ!

 

Az első koliban ücsörgős hétvégét követően, az elmúlt szombat-vasárnapra mást terveztem magamnak... így is nyomasztó időről-időre, hogy vagy nem értem az embereket, vagy ők engem... vagy senki senkit... vegyítve a ténnyel, hogy jelenleg még egy áldott hazai lélekről sem tudok aki itt lenne Marseille-ben rajtam kívül...

...de mindenek előtt, a komfort érzet kedvéért ugye nem árt ha nem kong a hűtő az ürességtől... a tapasztalat azt mutatta azonban hogy nem csak otthon találkozhat az ember érdekes dolgokkal egy szupermarketben.. hanem bizony errefelé is akadnak említésre méltó szösszenetek...

pl... nem minden boltban találkozik az ember rohadófélben lévő, ZÖLD, olasz, féltonnás mamut combokkal... a tulaj lehet, még Hannibál alatt szolgált zászlós Elefántként a pun háborúk során...

Ki tudja?

...végülis nincs messze az olasz határ...

Ok, biztos ínyenc falat... de attól ez még ZÖLD!!! EMBEREK!!! NOOORMÁLISAK EZEK??? Csoda, hogy nem rohant magától a kasszához... Brrrrrrrrr... ahhh!

No persze egyéb érdekességekkel is találkozhat az ember... mondjuk ez szerintem otthon is előferdül,de mindig vidám hangulatot csal az ember arcára, ha egy ilyet lát pl:

 

"20 kiló 80 deka... maradhat??? "

Nem tudtam megállapítani, hogy a kosárban lévő gyerek, aki épp fülig volt valami CornFlakes-es dobozban, fiú volt-é vagy lány... de nekem szerzett egy jó napot... :)

Ami a hely szervezettségét illeti... hááát... oké nem vagyok épp idevalósi, így eltelik egy kis időbe még kiismerem magam a hely logisztikájában, de hogy 1 óra kelljen csak arra, hogy megtaláljam a sót egy boltban???

"...csak mert lényeg a szervezettség és az átláthatóság, és ugye mindent  a kedves vevő érdekében.."

Vagy ...adhatnánk a képnek olyan nevet is, hogy találd meg azt a 20 terméket, aminek nem itt kellene lenni... és azt az egyet ami neked kell...

Kis bolti barangolásomat követően, minthogy már otthon is tervbe volt véve, hogy beújítok magamnak egy kamerát, így elsődleges célom ez volt...

A távolságok érzékeltetése kedvéért íme egy közlekedés-hálózati térképecske:

A sárga kereszt jelzi általános tartózkodási helyem, majd a 3-as busszal (ami tegnap sikeresen lerobbant alattam, pedig még el sem indultunk...) át kell gurulni a "La Rose" Metro állomásra... (rózsaszín vonalacska) majd a "La Rose" állomásról Metró-val egészen a "St. Charles" állomásig (kék metró vonal), ahol át kell szállni a másik, 2-es számú, piros Metróvonalhoz tartozó metróra...

... persze ezt csak abban az esetben, ha pl a fehér kereszttel jelzett, Alliance Francaise-hez akarok eljutni, a hét második felében...

... kamerátmat azonban "Vieux Port" (kék nyíllal jelölt kikötő rész) közelében vettem, így ez alkalommal maradtam a kék Metronál...

...meglepő módon, az otthoni árakhoz képest olcsóbban tudtam hozzájutni... sőt.. igazából ezt a márkát az otthoniak csak a neten látták, de nem tudtak róla, hogy elérhető példány lenne e bármerre is..

... szóval ő lenne az én kis szépségem... és szerénységem... :)

...és igen... csakhogy hozzam formámat...

Igazából, én nem vagyok egy nagy tömegközlekedős figura, általában ahol lehet négykézláb közlekedek... hol négy kézen, hol négy lábon át török a célom felé...

...így néha megesik, hogy akadályokba ütközök tudatlanságom végett... lásd nem is olyan régen...

... nyugisan tötyög-zötyög-zörög a kis metró, benne én... célunk a "La Rose" állomás felé... dátum: péntek 13.

Mi más...

Egyszer csak azon kapom magam,... hogy 5 perce áll a kocsi.. és egy teremtett lélek sincs rajtam kívül benne...

Nézek jobbra, nézek balra... egy kocsiban sem látok semmi mozgolódást...

... felpislákol bennem a gyanú, hogy **** került a palacsintába... valami nem passzol...

Kis tanakodás után a belső hangok meggyőztek, hogy jobb lenne nem egy Metro-kocsiban éjszakázni... inkább körbe kellene nézni odakinn...

...

Nah tippeljetek mi volt a baki???

...

Egyszerű... egészen a garázsig mentem a Metróval... :DDDDDD

...

Elképzelem mekkorákat pisloghattak a srácok a Metro-nál, mikor kinéztek az ablakon, és annyit láttak, hogy valami barom, még mindig a kocsiban ül és bámul ki a fejéből... azon tanakodva... "most meg vajon miért állunk???"

Yeah! That's ME!

...

A belvárosról csak két képpel örvendeztetném meg a nagyközönséget jelenleg...

Az első képen a háttérben egy bazimagas szobor látható... amire Alain-ék eddig csak úgy hivatkoztak rá, hogy a...

"...naked man..."

Találó, bár még csak a távlatokból pislantottam meg...

...de valami elég központi arc lehet, mert Alain-ék elég sok mindent tőle... vagyis a "Naked man" szobortól eredeztetnek...

 

Ezen a másodikon pedig maga Alain (jobb oldalt)... és a Co-óperáló, Original Amcsi prof és kedves neje Mr&Mrs Ping-Pong látható (bal oldalt) - a rendes nevüket nem tudom,... elfelejtettem... - ... a szőke nő.. asszem Alain felsége...

 

Mára már csak annyit, hogy újabb plasztik csodával gazdagodott a pénztárcám, a neve Trespass... és mindenre jó ami csak gurul, csilingel, és zötyög a Francia utakon itt Marseille-en belül... :)

... ez persze újabb harakiri a pénztárcámnak.. de ebben a városban nem lehet meglenni vmiféle közlekedési bérlet nélkül...

 

 

No pápussz Pajtások...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jesuisenmarseille.blog.hu/api/trackback/id/tr732911020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.E. 2011.05.20. 09:59:28

Van, amire mégiscsak jó a technika! Írni ugyan csak én írok mostanában, de szinte mindenki olvassa. Csók a Család

CeMoiBensz 2011.05.31. 23:38:43

@V.E.:
hááát majd ír aki akar... szerencsére nem kötelező a vélemény nyílvánítás... :)
süti beállítások módosítása