Marseille - 8. nap

2011.05.16. 20:37

…péntek 13.-a… hmmm… kezdésnek ennél több nem is kell…

… a mai nap nem teljesen úgy alakult, ahogy azt terveztem… szerettem volna jobban összeismerkedni a francia csoport egy-két tagjával… erre nem átrendezett minket a tanárnő? :S szerencsétlen egy nap… így nem sikerült lebeszélnem velük, hogy hétvégén mehetnénk közösen várost nézni… mivel azok az emberkék, akikkel menni szerettem volna óra után rögtön eltéptek, mint a villám...

 

...szóval, mit is láttok itt... ez lenne az Allience Francaise épülete... a bjáratot jelölné a sárga nyilacska...  a piros nyilacskával jelölt ablak meg a közös tér... két óra közt itt szoktunk kávézni, beszélgetni...

.. no igen és bejelöltem még nektek egy eredeti, Marseille-i ambulanciás kocsit... hátha valakit lázba hoz :))

... amúgy említésre méltó kis csapatunk van...

1-2 Líbiai, 1 török, 2-3 kínai, 1-2 japán (itt kicsit bajban vagyok... egyik csajt nem tudom melyik bandába soroljam),..lássuk csak... van még egy ruszki csaj, egy brazil, egy Columbiai... ergo a teljes drogkartel képviselteti magát.... őőő hmm... van még 2 indiaink... eeegy ausztráunk... és még egy Dominikai köztársaságis koma is jár hozzánk... no meg jó magam... tuti van akit kihagytam... de csak két órán voltam... nem jut mindenki az eszembe...

...időközben,… miközben itt paskolom a billentyűzetet… rotyog szépen illedelmes a pörkölt… szép nagy lábossal… végre egy hét után emberi kaját is tudok enni…

…lefényképeztem, csakhogy legalább virtuálisan meghívhassalak titeket vacsira… de, … voltam olyan botor és túl sok vizet öntöttem rá… valamint lisztet még nem vettem, amivel besűríthetném… így kicsit változtattam a recepten… és egy „poivre vert” – azaz „zöld bors” mártás alapot dobtam mellé, amit pernye leértékelve vettem.. és mivel bors úgy is kell a pörköltbe.. remélem, hogy nem tolja el az íz-összhatást.

… de ma már szerintem nagyon nem eszek belőle… mert már nincs kedvem rizset is főzni hozzá… jah igen... vettem 5 kilo rizset,... így olcsóbb volt… ezek a kezdeti kiadások mindig szíven ütnek… de nincs mit tenni. itt mindent meg kell venni… nem tudok felnyúlni a polcra, mint Debrecenben… se só, se bors… pffffff… semmi nem volt… mindent venni kellett…

A bejegyzés trackback címe:

https://jesuisenmarseille.blog.hu/api/trackback/id/tr182909287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.E. 2011.05.18. 16:14:08

Jó étvágyat nem kell kívánni, mert egy ilyen konyhához kötelezően hozzátartozik, különben nem menne be senki. És még azt mondták, hogy ez nem egy olyan (bocs) "pofészek", mint Debrecen? Hát nem is, mert itt nem a "por" a lényeg, "fészeknek" meg végképp nem nevezhető -ahogy látom.
Azért nagy igazság, hogy "teher alatt nő a pálma". Pálma meg van ott elég, úgyhogy csak alá kell állnod, és ....?
nagy leszel! :))) Pussz: S

V.E. 2011.05.18. 16:20:18

Apropó: egy kis magyar nyelvtan lecke: ha az országnév jelző, akkor kis betűvel iratik: pl. columbiai, dominikai. A többi jó, ezért magyarból 4-es. :(
Azééé ne azonnal kűggy el....még melegebb éghajlatra, mert éltes korom nem bírná ki. Így azonban érezheted, hogy RAJTAD A SZEMÜNK, FIGYELÜNK! :)))) S.

CeMoiBensz 2011.05.31. 23:36:19

@V.E.:
nem épp a first class részlegen lakom ezért ez a csodás szitu.. no meg egyetemi kolitól ne várjon csodát az ember...
süti beállítások módosítása